NORMAS XERAIS (LIGA)

1.- Estes xogos desenrólanse por sistema de liga a dúas voltas.

2.- Os encontros celebraranse os domingos, segundo o Calendario Oficial do Torneo.

3.- Comezarase ás 10:45 horas cunha marxe de espera ¼ de hora.

4.- Pasadas as 11:00 horas, o equipo que non compareza, perderá os dous puntos da Clasificación Xeral así como os correspondentes a cada modalidade. Se os que non comparecen son xogadores de modalidades específicas, perderán os puntos correspondentes as mesmas.

5.- As partidas poderán ser adiantadas previo acordo das Sociedades a disputalas. Calquera cambio no día ou na hora a cambiar deberá ser comunicado con antelación á Sociedade Organizadora pola Sociedade que demande o cambio.

6.- Soamente se poderá aprazar unha partida por motivos-xustificados debendo ser aceptados pola sociedade afectada, (contrincante) e a organizadora.

7.- As sociedades que comuniquen a non participación en algunha modalidade ó comezo da liga, non poderán participar en dita modalidade na presente temporada.

8.- A Clasificación Xeral Final establecerase por puntos alcanzados, calculándose o coeficiente de puntos a favor e puntos en contra en caso de empate. Se aínda así segue o empate, xogarase unha partida de desempate na data que a Organización destine con este fin.

9.- Todas as Sociedades participantes delegan na  Sociedade Organizadora para que medie en calquera problema que se presente en relación cos xogos.

10.- Todo equipo no seu conxunto e os membros de ese equipo individualmente deberán comprometerse a aceptar as normas e o calendario destes Xogos.

 

 

 

 

 

 

 

REGRAS BÁSICAS

DAS DIFERENTES MODALIDADES (LIGA)

 

AXEDREZ

1.- Dous xogadores por Sociedade.

2.- Cada participante nesta modalidades xogará unha única partida.

3.- Concederase un punto por partida ganada e medio punto por cada partida que remate en tablas. (Por tabolciro).

4.- 0 emparellamento sortearase.

5.- Os xogadores de casa xogarán con brancas.

6.- O tempo de duración será de 45 minutos por xogador.

7.- Gañará aquel ó que non se lle caía unha bandeira, se é que antes non se produce un XAQUE-MATE, ou ben non se produce unha situación de tablas legais.

 

DAMAS

1.- Dous xogadores por Sociedade.

2.- Cada participante xogará o mellor de tres partidas.

3.- Concederase un punto a aqueles xogadores que consigan o mellor resultado na suma das tres partidas e medio punto se o cómputo de ditas tres partidas empatan. (Por taboleiro).

4.- Os emparellamentos sortearanse.

5.- Os xogadores de casa xogan con brancas.

6.- Cada xogador disporá de vinte minutos por partida.

7.- Xogarase nas casullas brancas.

8.- A asociación visitante deberá levar dous reloxos.

9.- O uso do reloxo (arase obrigatorio cando así o desexe un dos participantes desta modalidade.

NOTA: Debido ás diferentes formas de entender o xogo das damas segarase usando o regulamento utilizado nestes Xogos.

 

PARCHÍS

l.- Dous xogadores por Sociedade.

2.- Colores alternos.

3.- O primeiro cinco saca dúas fichas.

4.- Un xogador poderá comerlle o seu compañeiro se o estima oportuno.

5.- Contaranse 20 casullas por comer.

6.- Contaranse 10 casullas para entrar en casa.

7.- Tres 6 seguidos envían a última ficha movida o punto de partida, excepto se a ficha chegou as casullas coloreadas que hai antes da meta.

8.- Non existe rebote.

9.- Dúas fichas do mesmo color na mesma casulla son barreira sempre.

10.- Cun 6 e obrigatorio abrir barreira.

11.- Cun 5 e obrigatorio saír.

12.- Non se poderán comunicar xogadas entre xogadores.

13.- Os puntos por xogador repartiranse do seguinte modo: 1° clasificado: 3 puntos, 2° clasificado 2 puntos, 3° clasificado 1 punto e 4° clasificado 0 puntos.

14.- Os puntos por equipo repartiranse do seguinte modo: 2 puntos por partida gañada, 1 punto por partida empatada e 0 puntos por partida perdida.

 

MUS

l.- Dous xogadores por Sociedade.

2.- Xogaranse dúas partidas a tres xogos cada unha e cada xogo a 8 amarracos (40 pedras).

3.- Concederase un punto por partida gañada.

4.- Será ilegal calquera seña non contemplada no regulamento utilizado nestes Xogos.

NOTA: toda norma ou regra propia de cada xogo que non estea recollida aquí, suponse coñecida polos representantes de cada modalidade.

 

BRISCA

1.- Tres xogadores por Sociedade.

2.- Xogaranse dúas partidas a 8 xogos cada unha.

3.- Concederase un punto por partida ganada.

4.- Non se poderán descubrir as cartas do medio.

 

 

 

TUTE

1.- Dous xogadores por Sociedade.

2.- Xogaranse dúas partidas a 10 xogos cada unha.

3.- Concederase un punto por partida ganada.

4.- Poderase cantar na baza do compañeiro.

5.- Deberanse cantar as corenta antes que as vinte.

6.- Unha vez virada a baza xa non se poderá cantar.

7.- Pasado dos 100 tantos, o equipo que gañe anotarase 2 xogos.

8.- Un renuncio pedido será sancionado anotándose o equipo non infractor 2 xogos.

9.- Un renuncio en falso será sancionado anotándose 2 xogos o equipo o que lle piten o renuncio.

 

DOMINÓ

1.- Dous xogadores por Sociedade.

2.- Xogaranse dúas partidas de 30 tantos cada unha.

3.- Concederase un punto por partida gañada.

4.- Un pase en falso será sancionado anotándose o equipo non infractor 7 tantos.

 

ESCOBA

1.- Dous xogadores por Sociedade.

2.-Xogaranse dúas partidas a 31 tantos cada unha.

3.- Concederase un punto por partida gañada.

4.- Poderase dar sinal do VELO.